Menu

kantoronline pl

2014 06 07 - Turbacz

title turb

Mail od Tomka: „Uwaga! Ponieważ wyjazd na Turbacz został odwołany (z powodu ulew i rezygnacji połowy uczestników), został ustalony nowy termin. 7 czerwca – Turbacz zbiórka pod klubem o 8.00”.
Odpowiedź: Zapisujemy się. Wyślij. Ok, wszystko zaplanowane – jedziemy.
 6 czerwca, godz.15.25 tel. od mamy (opiekunki naszych dzieci): „jestem chora, nie dam rady zostać z Mają i Matim”. Wszystko jasne, decyzja podjęta – NIE JEDZIEMY, Turbacz nam nie pisany.
 Ok. godz. 18 z pomocą przyszła teściowa, zadeklarowała, że zostanie z wnukami. Ufff….to jednak JEDZIEMY!!! jupi!!!

Turbacz TK 004 Turbacz TK 028

Bartez zgarnął nas po drodze i już o 7.54 byliśmy pod Klubem. Ku naszemu zdziwieniu nie było stałej (dla nas stałej- to nasz 3 wyjazd z Percią) ekipy, a wręcz wszyscy nowi. W dodatku u kierownika wycieczki Bartka nie było na liście. Na całe szczęście jedna dziewczyna zrezygnowała i dzięki niej nasz kolega nie musiał biec za busem. I tak o godz. 8 z „groszami” w składzie „15 osobowym” wyruszyliśmy do Poręby Wielkiej, skąd rozpoczynała się nasza wędrówka.

Jeszcze po drodze nawiązała się rozmowa na temat nowych książeczek perciowych i okazało się, że ten sam Bartez, o którym mowa wcześniej, ma białego kruka w tej dziedzinie. W dodatku nie otrzymał należnego mu (jak sądzi) świstaka. Michał (specjalista i autor bazy perciowej) twierdzi, że  takową odznakę mu wręczał, a w ogóle to, za to, że nie ma go na liście i próbuje wyłudzić  naklejkę do książeczki, dostaje karę w wysokości 1000 euro;)
Kiedy dotarliśmy na miejsce okazało się, że mamy dwie opcje do wyboru:
1. Udać się na dyskretną terapię uzależnień (swoją drogą, ciekawe czy można się „odzależnić” od gór)
2. Zapłacić w kasie za „15 osób” i rozpocząć wędrówkę na Turbacz.
Wybraliśmy bramkę nr 2 i przed nami otworzyły się piękne widoki Gorczańskiego Parku Narodowego.

Turbacz TK 009Za raz na początku naszą koleżankę, Asię złapała kolka i zarządziliśmy pierwszy „popas”, na którym Michał (jak to Michał) opowiadał o swoich problemach żołądkowo-jelitowych i o „gównianych jastrzębiach”, na które trzeba uważać. Ruszyliśmy dalej, i mogliśmy podziwiać to, o czym pisał Tomek: „tajemnicze skały powstałe w skutek działania prądów zawiesinowych, doświadczyć piękna wynikającego z frakcjonalnego uwarstwienia…”. I tak dotarliśmy do głównego schroniska. Zrobiliśmy kilka fotek i ruszyliśmy  do celu.  Szczyt - Turbacz 1310 m n.p.m., dla takich chwil/widoków warto mieć kolkę;).
Zejście z najwyższego szczytu Gorców było niczym przejście przez cmentarz, a dokładnie przez  cmentarzysko drzew powalonych przez wichury i burze ale miało to swój niepowtarzalny urok. W schronisku na Starych Wierchach zrobiliśmy postój, żeby coś zjeść i rozliczyć się. Wtedy to właśnie okazało się, że nie jest nas 15 a 16 sztuk;) Kiedy mieliśmy już pełne brzuchy, ruszyliśmy dalej i ...zgubiliśmy się. Było rozwidlenie, Bartek poszedł szukać niebieskiego  szlaku w prawo, Michał w lewo. Bart krzyknął, że „jest!” więc poszliśmy, okazało się jednak, że to zielony, nie niebieski. On poszedł dalej, my wróciliśmy. Finał był taki, że cała grupa wyszła w Rdzawce, a Bart czekał na nas gdzieindziej. Prawdopodobnie został  wyznaczony nowy szlak, który nie był zaznaczony na mapie  tylko, że…zrobiło się wielkie zamieszanie. Na szczęście kierowca bez problemu nas odnalazł. I tak zaplanowana trasa wydłużyła się o dodatkowe punkty ale nie dla każdego –nasz kolega dostał pkt ale karne (jakieś 4000) i do zapłaty tysiąc euro, odebranie prawa jazdy…. Tak orzekli sędziowie organizatorzy.

Przy wysiadaniu sprawdziliśmy jeszcze, czy działa rozrusznik w aucie Alicji (żeby nie musiała nocować pod klubem)  i ruszyliśmy w drogę – do domu.
Marta i Marcin

Pkt:
Poręba Wielka Koniki >13> Schr PTTK na Turbaczu >1> Turbacz (1315m n.p.m.) >4> Obidowiec (1106m n.p.m.) >3> Schronisko PTTK Stare Wierchy >3> Skałka (906m n.p.m.) >4> Rdzawka
Suma: 28

Wersja Barteza - Poręba Wielka Koniki >13> Schr PTTK na Turbaczu >1> Turbacz (1315m n.p.m.) >4> Obidowiec (1106m n.p.m.) >3> Schronisko PTTK Stare Wierchy >3> Skałka (906m n.p.m.) >3> Ponice