Menu

kantoronline pl

24 03 2012 Malinowska Skała, Skrzyczne

Cóż, tym razem losowanie padło na mnie, na doświadczonego Perciowca.
Tym razem naszym celem było pokonanie najwyższych szczytów Beskidu Śląskiego oraz próba wyciągnięcia Świstaka ze snu zimowego.
Pewnego sobotniego mglistego wiosennego poranka zebraliśmy się przed klubem oczekując na dobrze nam znanego kierowcę, pana Szczepana. Nikt z nas perciowców, nie wiedział, w co się ubrać, czy wziąć kurtki, szaliki, czapki
Ku mojemu zdziwieniu na powitanie wiosny zebrała się znaczna grupa osób. O ile pamiętam pierwszy raz w historii naszych wspólnych wyjazdów. Co prawda brakowało kilku znanych bywalców: Marty, Oli lecz towarzystwo Aza, Sasa , Michała oraz Tadzika rozbawiło nas do łez. Nasze samopoczucie poprawiła także pewna TAJNA GRUPA ZE ŚLĄSKA (ty ciulu jeden).

Wyprawa przed klubem zaczęła się od porównywania przez nowych uczestników bród.: KTO MA WIĘKSZĄ BRODĘ?
Tradycyjnie odjazd zaplanowany na 7.30 przeciągnął się przez dziewczyny..(przez ich spóźnienie)
Podróż przebiegała nam bardzo zabawnie, w towarzystwie pana Szczepana, kierowcy, który będąc pełen humoru opowiadał nam dowcipy m.in. jak zrobić ze zmywarki odśnieżarkę..dać kobiecie łopatę. Po poszukiwaniach taty z butami jednej z dziewczyn w krzakach dotarliśmy wreszcie na Przełęcz Salmopolską. Stąd mieliśmy wyruszyć na polowanie dzika.
W poszukiwaniach dzikiej zwierzyny, wspinając się na szczyt pomogła nam aroniówka „domowej roboty”. Warunki były wymarzone, słońce tak grzało jak latem. Czym wyżej było goręcej. Brakowało nam tylko leżaków, a co u niektórych okularów przeciwsłonecznych, aby położyć się na polanie i tak „pozostać do rana”. Podczas wędrówki udało nam się wreszcie upolować dzika. Około 14 dotarliśmy wreszcie na schronisko na Skrzycznym. Właśnie tam po raz pierwszy odbyło się prawie jak na „gali rozdania oscarów” ceremonia rozdania świstaków oraz wręczenia książeczek dla nowych osób. Szczęśliwców, którym udało się zdobyć świstaki było czterech.
Czas w schronisku mijał przy rozmowach o kibelkach na Ukrainie. Gdy delektowaliśmy się klimatem oraz jedzeniem w schronisku „Tadzik” ze swoja siostrą tzw. „świerkowe siostry” nie mogły wytrzymać i zjadły prawie całego patyka. Jak zwykle na koniec nie mogło zabraknąć naszego grupowego zdjęcia. Przygotowanie do sesji zdjęciowej trwały jak w szkole do zdjęcia klasowego. Z zejściem było trochę gorzej. Około 16 wyruszyliśmy w trasę powrotną. Odpowiedzialną osobą za powrót był „Lisek”. Schodziliśmy drogą wzdłuż wyciągu narciarskiego. Niektórzy nie podjęli się wyzwania ( nie chcieli chyba zaufać Liskowi) więc postanowili zjechać wyciągiem na dół. My podążając za Liskiem mieliśmy okazję zobaczyć akcje helikopterów niczym jak z filmu „Helikopter w ogniu”. Staliśmy w skupieniu, jak paparazzi, robiliśmy zdjęcia oraz kręciliśmy filmy, podekscytowani odlotem helikoptera LPR-U ( Lotniczego Pogotowia Ratunkowego). Ze stacji kolejkowej z Jaworzyny zjeżdżaliśmy na tyłku, brakowało nam „dupolotów”. Droga przypominała zjazd na nartach ( tylko rzecz jasna nie mieliśmy tych nart), więc musieliśmy sobie jakoś radzić, za pomocą kijków. Do tego jeszcze przeprawa przez błoto, potok.. niektórzy zamiast stracić zyskali na tym jeszcze więcej kilogramów swojej wagi ciała. Z błotem na spodniach oraz na butach, poobijani martwiliśmy się tylko czy kierowca wpuści nas do środka busa. Ostatnia przeprawa przez potok i już na dole…niektórym udało się wpaść.
Kierowca już na nas czekał